ساخت ساختمان‌های مختلف با استفاده از فوم بتن
نوشته شده توسط : mehdi

فوم

از فوم بتن می‌توان به عنوان جایگزینی برای بتن معمولی در ساخت دیوارهای ساختمان استفاده کرد. در سراسر جهان تقاضای زیادی برای مسکن‌های با کیفیت خوب با هزینه کم وجود دارد. طبق اعلام سازمان ملل، سالانه حدود 21 میلیون واحد مسکونی ارزان قیمت جدید مورد نیاز است. برای رفع نیازهای موجود تا سال 2030، ساخت 14 میلیون واحد اضافی در سال مورد نیاز خواهد بود.

با توجه به حجم زیاد فعلی و تقاضای رو به رشد، به تکنیک‌های مدرن و بسیار سریع ساختمانی به مصالح ساختمانی با کیفیت و کم هزینه نیاز دارد. خانه‌ها باید ارزان و در عین حال بسیار بادوام باشند و بتوانند آسایش سرنشینان را فراهم کنند. در این دوره به منظور حفظ منابع و رویکرد سبز و پایدار، این عوامل نقش مهمی دارند. با استفاده از روش‌های نوین ساخت و ساز، کیفیت خانه‌های ساخته شده عمدتا توسط استانداردها کنترل می‌شوند. جوامع محلی می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند، زیرا سهم بالایی از سازه‌ها را می‌توانند کنترل کنند. در نتیجه از مواد و محصولات محلی به صورت حداکثری استفاده می‌شود.

ساخت و ساز با فوم 

قالب‌های مدرن بسیار موثر هستند و خانه‌هایی با کیفیت یکپارچه تولید می‌کنند. فوم یک مصالح ساختمانی متنوع با خواص بسیار عالی است. برای انجام سریع پروژه‌ها، مبانی خطوط مونتاژ برای توالی فعالیت‌ها برای آماده سازی و کار در سایت ساختمانی باید آموزش داده شوند.

طراحی و ساخت پایدار

در بتن، قسمتی از سنگدانه‌های درشت (شن) و بخشی از ماسه‌ها با هوا جایگزین می‌شوند و در نتیجه کاهش قابل توجهی در میزان مصرف مواد ایجاد می‌شود. کاهش بیشتر مواد زمانی حاصل می‌شود که دیوارها ضخامت اسمی کمتری داشته و نیازی به گچ کاری در داخل و خارج نداشته باشند.

 بتن از ماسه، سیمان، آب و فوم (هوا) تشکیل شده و در تمام دیوارها استفاده می‌شود. از خاک رس استفاده نمی‌شود زیرا رس (آجر) ماده‌ای با ارزش برای کشاورزی است. از هرگونه چوب به عنوان مصالح ساختمانی، یا استفاده نمی‌شود یا میزان آن بسیار کم است. تکرار استفاده از سیستم قالب بندی هزینه ساخت هر خانه را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

در صورت نیاز، می‌توان به دلیل خاصیت عایق کاری فوم بتن، از آن به عنوان عایق برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و یا سرمای داخلی خانه استفاده کرد که میزان هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این سیستم توصیف شده برای همه نوع از خانه‌ها، برای یک پروژه یا ترکیبی از پروژه‌های مشابه با حداقل 30 واحد مسکونی مناسب است و برای طرح‌های بزرگ‌تر مسکونی نیز ایده‌آل است. تکنیک‌های ساخت و ساز صنعتی منجر به سرعت بالای ساخت و کیفیت بالا با هزینه کم می‌شود.

اصول کلی

مهم‌ترین مولفه‌های این نوع خانه‌ها، پایه‌ها و دیوارها هستند. دیوارها باید یک سازه محکم و دارای ویژگی‌های حرارتی خوب و به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر تمام نیروهای خارجی موجود مقاومت کنند. دیوارها نیز باید یک پایه محکم برای سقف باشند.

مناسب‌ترین پایه بتنی نیز بتن مسلح شده با فولاد یا کف ساخته شده از فوم است که به همراه دیوارها سازه‌ای محکم و پایدار مانند جعبه را تشکیل می‌دهد. خانه‌ها می‌توانند به عنوان خانه اصلی یا خانه‌ای تکمیلی ساخته شوند. اگرچه همه خانه‌ها برای به روزرسانی و گسترش در آینده بسیار مناسب هستند. خانه‌ها تا حد امکان با مصالح و اجزای محلی ساخته می‌شوند.

ساخت روزانه

بخش اساسی سیستم چرخه تولید روزانه است. این بدان معناست که قالب برای دیوارها در صبح سفت و بر روی پایه بعدی ساخته می‌شود و در همان روز ریخته می‌شود و صبح روز بعد برای چرخه بعدی آماده سازی می‌شود. به این ترتیب قالب در هر روز کاری میزان قابل توجهی از دیوار را می‌سازد. یک قالب کامل برای تمام دیوارهای یک واحد مسکونی باید در یک چرخه روزانه استفاده شود، به طوری که هر خانه با یک قالب در یک روز کاری ساخته می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: